1.2.2023

MSC CRUISES LANSERAR ”DISCOVER THE FUTURE OF CRUISING”

Boka kryssning

”Discover the future of cruising”

MSC Cruises lanserar en ny global varumärkeskampanj med titeln ”Discover the future of cruising”, kampanjen kommer att kommuniceras i 30 länder genom en flerkanalig marknadsföringskampanj.

Med denna nya kampanj kommer MSC Cruises visa hur hållbarhet är kärnan i den dagliga verksamheten och del av den långsiktiga tillväxtstrategin.

Reklamen har spelats in ombord på MSC Cruises första LNG-drivna och mest miljömässigt hållbara fartyg hittills, MSC World Europa, som hade premiär i slutet av 2022.

Leder branschen mot en hållbar kryssningsindustri
”Vi har länge haft ett ständigt fokus på hållbara och miljömässigt ansvarsfulla affärsmetoder och på att skydda gäster, anställda och de samhällen där vi verkar. Idag, mer än någonsin, inser varumärken som MSC Cruises den avgörande betydelsen av miljön och en hälsosam planet, och det är därför vi har tagit ledningen och gjort våra hållbarhetsåtaganden till ett nyckelelement gentemot våra kunder och samhället i stort. Hållbarhet på MSC Cruises är centralt för varumärkets DNA och hur vi fungerar som företag”, säger Pierfrancesco Vago, styrelseordförande för MSC Groups kryssningsdivision.

”Vi har under många år investerat mycket i nya innovationer och teknologier som kontinuerligt och progressivt minskar vårt miljöavtryck. Från 2017 till 2023 investerade vi mer än åtta miljarder euro i en modernare och effektivare flotta med tio nya fartyg som vart och ett har blivit alltmer miljömässigt avancerade än de förgående. Den nya varumärkeskampanjen för MSC Cruises är ett viktigt verktyg för att förklara kunder och andra intressenter hur vårt engagemang för hållbarhet uttrycks på våra fartyg och i vår verksamhet och visar hur centralt det är för allt vi gör”, tillägger Pierfrancesco Vago.

Kryssningsdivisionens ansträngningar hittills har bidragit till en minskning av koldioxidintensiteten med 35 % sedan 2008, vilket ger den ett bra läge att uppfylla det branschomfattande IMO-målet om en intensitetsminskning på 40 % till 2030.

Nettonollutsläpp år 2050
MSC Groups kryssningsdivision är fast besluten att uppnå sitt långsiktiga mål om en kryssningsverksamhet med nettonollutsläpp år 2050 och är långt framme på denna resa.

MSC World Europa levererades i oktober 2022 och är MSC Cruises första LNG-drivna fartyg. Jämfört med vanliga marina bränslen, eliminerar LNG nästan utsläpp av luftföroreningar, inklusive svaveloxider och fina partiklar, minskar kväveoxiderna avsevärt och uppnår redan en CO2-reduktion på upp till 25 %.

LNG kommer också att möjliggöra utveckling av koldioxidsnåla bränslen och lösningar som grönt väte, syntetisk LNG och bränsleceller. Med det här fartyget testar MSC Groups kryssningsdivision också en bränslecellsteknik med fast oxid som erbjuder potential att minska utsläppen av växthusgaser jämfört med konventionella förbränningsmotorer. Kryssningsdivisionen avser att göra ytterligare framsteg med denna teknik i framtida nybyggen och skala upp användningen av bränsleceller.

MSC Cruises andra LNG-fartyg, MSC Euribia, kommer att levereras i juni 2023, medan det tredje, MSC World America, håller på att byggas och kommer att levereras 2025. Utöver bränslet, berör kampanjen ämnen som vattenanvändning, tystare fartyg, återvinning, hållbara utflykter, gröna restauranger och råvaror.

För att ta reda på mer om kampanjen och MSC Cruises hållbarhetsåtagande, klicka HÄR.

 

Föregående artikel

20.3.2022

Kryssningar för vinentusiaster och matälskare

Norwegian Cruise Lines populära evenemang ”Meet the Winemaker” är tillbaka och kan för första gången någonsin upplevas på en Europakryssning. På vissa turer kan gästerna träffa några av världens mest kända vinmakare samt delta i inspirerande kurser och intima vinprovningar.

Läs mer : Kryssningar för vinentusiaster och matälskare

Nästa artikel

5.3.2023